19 Şubat 2013 Salı

İntarsia çalışması: Scrat




Buz devrinin sevimli karakteri Scrat hepimizi bolca güldürmüştü. Geçen yaz yakma çalışması olarak bir uygulama yapmıştım. 
Bu kez bir fotoğrafını seçerek deseni kendim oluşturdum. Deseni çizerken kullandığım kalın hatlar beni bir kaç yerde yanılttı ve boşluklar oluşmasına yol açtı. Kullanılan bıçağın kalınlığını geçmeyecek hat çizgileri oluşturmak gerekiyor. 
Desen üzerinden farklı ahşap türleri ile kesimi yaptım. Bazılarını ilk kez kullandığım ahşapların vernik uygulaması sonrası aldıkları tonlar beni de şaşırttı. Çok koyu bir hale geldi. Ihlamur, dut, kayın, ceviz, limba, çam ve adını bilmediğim bir ahşap kullandım. Zımparanın kaba işlemini eksantrik zımpara makinesinde, ince zımparayı ise elle yaptım. Daha sonra tinerle toz temizliği, selülozik dolgu verniği ve parlak vernik uygulaması yaptım. Bu çalışma ile beşinci intarsia desenimi bitirmiş oldum. Bir yandan öğreniyor, bir yandan güzel uygulamalara bakıyor, bir yandan da kendi hatalarımı görmeye çalışıyorum. Sırada bizden iki karakter var. Sürpriz olacak. Desenleri de kendim yapacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder