5 Aralık 2012 Çarşamba

Ahşap oyma: Sagittarius



Sagittarius bir takım yıldızın adı ve yay burcunun simgesine verilen addır. Küçük oğlum Önümüzdeki pazar günü 16 yaşına girecek. Abisine bir akrep yapınca ona da bir yay burcu simgesi yapmak gerekti.  Bolca yay simgesi var. Oyma çalışması yapabilmek bakımından Centaur olarak adlandırılan yarı at - yarı adam görünümlü desenin yay kullananını seçtim. Rölyef tarzı çalıştım. Çalışmada ıhlamur ve yay ipinde ceviz kullandım. Yükseklik 44 cm, en geniş noktada en 19 cm. Kalınlık 2 cm. Desenin dış hatlarını kıl testeresinde kestikten sonra kalan bölümde ıskarpelalar, eğeler, el motoru için Dura Grit ve dişçi freze uçları, zımparalar kullandım. Yaklaşık 20 gündür aralıklarla çalıştım. Selülozik dolgu verniği ve ipek mat sprey vernikle çalışmayı bitirdim.

2 yorum: