8 Mart 2016 Salı

Intarsia çalışması: Akrep ( Scorpion )



Daha önce ıhlamur üzerine oyma olarak çalıştığım Akrep desenini, Intarsia desenine çevirdim. Desen için 4 kopya çıktı aldım. Kafamda oluşturduğum ahşap tonu uyumluluğunu göz önüne alarak ahşapları seçtim. Bu çalışmada fırınlanmış dişbudak, sapelli, ceviz ve dut kullanıyorum. Ahşap kalınlıkları 15-30 mm arasında. Makine Scheppach. Bıçak tüm kalınlıklar için Olson Mach speed 643. 
Bolca gölgeleme ve zımpara sonrası, Pruva Doğal Ahşap Cilası ile sonlandırdım. Dremel keçe ile bolca polisaj yaptım. 
Arka plana siyah bir zemin uyguladım. Ölçüler 40x30 cm. Siyah seven bir tanıdığa hediye olacak. Fena da durmadı.  ( Intarsia. Scorpion. 4 different woods.)
Cilayı kullanmak isteyenler için linki ekliyorum.

http://www.e-hirdavat.com/Hobi-Aletleri,LA_154-2.html#labels=1175-2,1205-3

5 yorum: