23 Nisan 2015 Perşembe

Kaşıklar




On gün kadar önce eşimle alışverişe gittiğimizde mutfak ihtiyacı için ahşap kaşıklar aldık. Bambu ve kayın birer kaşık alıp 8 TL ödedik. Bir ahşap kaşık 4 TL yani. Aynı tezgahta silikon (plastik) kaşıklar da vardı. Tanesi 7 TL idi.  Eve dönünce elimdeki ahşaplardan iki kaşık yapmak için kolları sıvadım. Boş vakitlerde çalışarak 10 günde iki kaşık bitirdim. Kaşık ıskarpelam olmadığı için U ve düz ıskarpela, zımparalar, raspalar ve eğeler kullandım. Elinde keserle kaşık yapan ustaları düşünüp utandım.  Yine de iki kaşığı bitirdim. Biri kestane, diğeri ise ıhlamur ağacından. 100 - 400 kum arasında zımpara kullanarak temizledim. Sonlandırma için sızma zeytinyağı kullanıp 3 kat zeytinyağı sürdüm. Dış yüzeylerin zımparalanması ve gelecekteki intarsia çalışmaları için silindir şeklinde bir zımpara yaparak sütun matkapla kullandım. Böyle iki kaşık çıktı.Güzel yemeklerin karıştırılmasında kullanılacaklar. ( Chestnut and lime spoons) 

2 yorum:

  1. selam hocam nasılsınız kaşıklar harika olmuş

    hocam kaşık ıskarpelam yok demişsiniz ama kaşık ıskarpelasını nerden bulabiliriz

    YanıtlaSil
  2. Merhaba. Artık bir kaşık ıskarpelam var. Hobi tutkunları forumundan bir arkadaşım gönderdi. Kaşık ıskarpelası e-hırdavat.com veya hobireyonu.com adreslerinde bulunabilir.

    YanıtlaSil