18 Haziran 2012 Pazartesi

İntarsia duvar panosu




İntarsia çalışması hoşuma gidince biraz büyükçe bir şey yapayım dedim. Bir yatak başlığından esinlenerek duvar panosu tasarladım. 
150 X 50 cm boyutlarında iri bir çalışma oldu. Ön cephede 107 parçadan oluşuyor.Tamamında çam tahtalar kullandım. Üçgen parçaların kenarlarını el frezesi ile kırdım. Çam tahtasının bu işlere uygun olmadığını yeterince öğrenecek kadar sorun gördüm. Bazı parçaları yeniden kestim. El frezesini doğru kullanmayı öğrendim. Gücünü anladım. Hepsini birden kayın kontraplak üzerine yapıştırdım. Boşluklara polidol tutkal ve çam talaşı ile dolgu yaptım. Bolca zımpara yaptım. Dolgu verniği uyguladım. Son olarak ceviz rengi ahşap koruyucu ile 3 kat uygulama yapıp bitirdim. Ahşap geçmeli askı sistemi kullandım. Bugün itibariyle yerine astım. Bir pano yapacağımı umarken, esinlendiğim çalışmadaki gibi bu da bir yatak başlığı oldu.  (150x50 cm Pine)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder