11 Şubat 2013 Pazartesi

Yeni ahşap yakma makinesi: Razertip




Mevsimin yaklaşmasıyla birlikte Razertip makineme kavuştum. Bir de duman emici filtreli fan aldım. İlk deseni çalışmaya başladım. İlk denemelerim ve önceki tecrübelerimle yaptığım karşılaştırmalar Razertip'in bu gezegenden olmadığını düşünmeme yol açtı. Uçlar çok ince tellerden yapılmış. Mıknatıs tutmuyor. Eski uçlarım düştüğünde mıknatısla yerden alırdım. İçinde demir olmadığını düşünüyorum. Kitapçıkta paslanmaz çelik oldukları yazıyor. İçinde ne olduğundan ziyade 8 parçalı carver uç setini çok iyi bulduğumu söylemeliyim. İnce hatlar, kalın hatlar, gölgelendirmeler için ideal olduklarını düşünüyorum. Birde 5'li gölgelendirme seti almalıyım. 
Soketli sistem kullanılan kalemler çok sayıda kalemle çalışmaya imkan veriyor. İmkanı olan her uç için bir kalem alıp uç değiştirme sorununu da aşabilir. Zaman için de benim yapmak istediğim bu. Mevcut makineye aynı anda 2 kalem takılıp kullanılabiliyor. Güvenlik ve akıl gereği 2 kalemden sadece birini ısıtabiliyorsunuz. 
Çok temiz hatlar çizmenize imkan verebilecek ölçüde inceltilmiş uçlar desenin kirlenmesini veya çevrenin de sararmasını engelliyor. Kalemin dalmalar yaparak, kalın ve ince şekilde birbirini takip eden kötü çizgiler oluşmasına engel oluyor. 
Duman emici fan ise 25 cm mesafeden dumanı rahatça çekiyor. Karbon filtre yanık kokusunu oldukça gideriyor. 

Razertip'i e-hırdavattan ( http://www.e-hirdavat.com/Razertip-Hobi-Aletleri,LA_7913-3,154-2.html ), duman emiciyi Ankara'da bir firmadan temin ettim. 




1 yorum:

  1. Güzel ustanın güzel makinası .

    Makina kullanana yakışır:)

    YanıtlaSil